Povinně zveřejňované informace
Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Název
Obec Lužec nad Vltavou
- Důvod a způsob založení
Obec Lužec nad Vltavou je základním územním samosprávným celkem, který v současném pojetí a právním postavení vznikl podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec je v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Při výkonu samostatné působnosti se obec řídí při vydávání obecně závazných vyhlášek zákonem a v ostatních záležitostech též jinými právními předpisy vydanými na základě zákona. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Při výkonu přenesené působnosti se orgány obce řídí při vydávání nařízení obce zákony a jinými právními předpisy a v ostatních případech též usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů, které byly publikovány ve Věstníku vlády pro orgány krajů a orgány obcí, a opatřeními příslušných orgánů veřejné správy přijatými při kontrole výkonu přenesené působnosti. Nadřízeným orgánem obce ve věcech přenesené působnosti je Krajský úřad Středočeského kraje.
Území obce Lužec nad Vltavou a Chramostek spadá v souladu se zákonem č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností, ve znění pozdějších předpisů, a s vyhláškami Ministerstva vnitra č. 345/2020 Sb. a č. 346/2020 Sb. do správního obvodu města Mělník, jako obce s pověřeným obecním úřadem, a města Mělník, jako obce s rozšířenou působností.
Území obce Lužec nad Vltavou a Chramostek spadá do správního obvodu obce Lužec nad Vltavou, jako matričního úřadu, a města Mělník, jako stavebního úřadu.
- Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je zastupitelstvo obce. Zastupitelstvo obce rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční výbor, kontrolní výbor. Obec je navenek zastupována starostou obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Obecní úřad je tvořen starostou obce, místostarostou a zaměstnanci obce zařazenými do obecního úřadu. Starosta obce stojí v čele obecního úřadu a je nadřízen všem zaměstnancům obce zařazeným do obecního úřadu. Starostu obce v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Obecní úřad není dělen na odbory. Jako své iniciativní a poradní orgány může starosta obce zřídit komise.
Zastupitelstvo obce:
starosta obce: Kerpl Jaroslav
místostarosta: Mgr. Kulhan David
další členové: Ing. Hanková Aneta
Chytrý Václav
Ing.Ing. Kadlec Miroslav
Kučaba Martin
Bc. Lamlová Lucie
Levý Petr
Hampl Václav
Myška Zdeněk
Roučka Tomáš Dis.
Peroutková Zdeňka
Šipošová Eva
Švic Josef
Tůma Jan
Rada obce: Kerpl Jaroslav
Mgr. Kulhan David
Kučaba Martin
Bc. Lamlová Lucie
Levý Petr
Kontrolní výbor zastupitelstva obce:
předseda: Roučka Tomáš Dis.
další členové: Procházka Martin
Cicáková Tereza
Finanční výbor zastupitelstva obce:
předseda: Ing. Hanková Aneta
další členové: Kolařík Petr
Jandoušová Jaroslava
Stavební komise rady obce:
předseda: Ing.Ing. Kadlec Miroslav
další členové: Kučaba Martin
Levý Petr
Obec je zřizovatelem:
- Jednotky sboru dobrovolných hasičů obce Lužec nad Vltavou
- příspěvkových organizací: Základní škola Lužec nad Vltavou, příspěvková organizace Mateřská škola Lužec nad Vltavou, příspěvková organizace Kulturní a společenské středisko
Organizační struktura obecního úřadu:
starosta obce
místostarosta
zaměstnanci obce, zařazení do obecního úřadu
- Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Obec Lužec nad Vltavou
Obecní úřad Lužec nad Vltavou
1.máje 176
277 06 Lužec nad Vltavou
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Lužec nad Vltavou
1.máje 176
277 06 Lužec nad Vltavou
4.3 Úřední hodiny
Úřední hodiny obecního úřadu:
pondělí 07.15 – 17.00 hod. (11.00 -11.30 hod. přestávka)
středa 07.15 – 17.00 hod. (11.00 -11.30 hod. přestávka)
4.4 Telefonní čísla
Pevná linka : 315 691 015
Mobil: 725 748 522
Servis kanalizace: 777 833 341
4.5 Adresa internetových stránek
www.luzec.cz
4.6 Adresa podatelny
Obec Lužec nad Vltavou
Obecní úřad Lužec nad Vltavou
1.máje 176
277 06 Lužec nad Vltavou
4.7 Elektronická adresa podatelny
info@luzec.cz
4.8 Datová schránka
r4ebg29
- Případné platby lze poukázat
Bankovní účet:
- č. 156085522/0300
- č. 51-6478170217/0100
- č. 94-317171/0710
Platby lze provádět rovněž v hotovosti do pokladny obce na Obecním úřadě Lužec nad Vltavou
(v úředních hodinách).
- IČO: 00237035
- Plátce daně z přidané hodnoty: CZ00237035
- Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Územní plán obce http://files.luzec.cz/Mapy%20a%20%C3%BAzemn%C3%AD%20pl%C3%A1n/UP%20Luzec%20cistopis%201.zip
Strategický plán rozvoje obce https://www.luzec.cz/wp-content/uploads/2020/11/Program-rozvoje-obce.pdf
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce https://www.luzec.cz/obecni-urad-rozpocet-obce/
Střednědobý výhled rozpočtu obce https://www.luzec.cz/obecni-urad-rozpocet-obce/
- Žádosti o informace
Podávání žádostí o poskytnutí informací obci Lužec nad Vltavou a jejím orgánům a jejich poskytování se řídí zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, se podávají následujícími způsoby:
- ústně – osobně v kanceláři obecního úřadu
– telefonicky na tel. čísle: 315691015
- písemně v listinné podobě – osobně v kanceláři obecního úřadu
– poštou na poštovní adresu:
Obec Lužec nad Vltavou
Obecní úřad Lužec nad Vltavou
1.máje 176
27706 Lužec nad Vltavou
- písemně v digitální podobě elektronickým podáním
– do datové schránky obce ID: r4ebg29
– na elektronickou adresu podatelny: info@luzec.cz
Ústně podané žádosti se vyřizují pokud možno okamžitě, ústním sdělením informace. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba, aby podal žádost písemně.
Ze žádosti podané písemně musí být zřejmé, že je určena obci nebo jejímu orgánu a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších přepisů. Fyzická osoba musí v žádosti uvést své jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště, a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba musí v žádosti uvést svůj název, IČO, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Není-li ze žádosti zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších přepisů, není žádostí ve smyslu uvedeného zákona.
Pokud žádost neobsahuje zákonem předepsané údaje o žadateli, je nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, či je formulována příliš obecně, vyzve povinný subjekt (obec nebo její orgán) žadatele ve lhůtě sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost doplnil či upřesnil. Pokud tak žadatel neučiní do třiceti dnů, žádost se bez dalšího odloží.
V případě, že se požadované informace nevztahují k působnosti obce nebo jejích orgánů, žádost se odloží a tato skutečnost se sdělí do sedmi dnů ode dne doručení žádosti žadateli.
Písemně podané žádosti (úplné, srozumitelné, podané řádně se všemi náležitostmi) se vyřizují buď poskytnutím požadovaných informací do 15 dnů ode dne přijetí žádosti, nebo vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě její části, do 15 dnů ode dne přijetí žádosti.
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti (popř. její části) o poskytnutí informace, se lze odvolat ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5 – Smíchov, a to ve lhůtě patnácti dnů ode dne doručení rozhodnutí, podáním učiněným prostřednictvím povinného subjektu (obce nebo jejího orgánu). Rozhodnutí o odmítnutí žádosti (popř. její části) je doručeno dnem převzetí jeho stejnopisu, nejpozději však desátým dnem od jeho uložení na poště. V případě doručování do datové schránky je dnem doručení rozhodnutí o odmítnutí žádosti (popř. její části) okamžik přihlášení oprávněné osoby do datové schránky, nejpozději však desátý den ode dne dodání rozhodnutí do datové schránky.
Proti postupu při vyřizování žádosti o informace může žadatel o informace podat stížnost v případě, že nesouhlasí s vyřízením žádosti odkazem na zveřejněnou informaci, nebo mu nebyla po uplynutí lhůty pro poskytnutí informace požadovaná informace poskytnuta ani mu nebyla předložena konečná licenční nabídka ani nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo mu byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo nesouhlasí s výší úhrady za poskytnutí informace. Stížnost se podává u povinného subjektu (obce nebo jejího orgánu), lze ji podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, je nutno o ní sepsat písemný záznam. Stížnost se podává u povinného subjektu (obce nebo jejího orgánu), a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení o odkazu na zveřejněnou informaci, nebo odložení žádosti o informace pro nepříslušnost, nebo sdělení výše úhrady za poskytnutí informací, nebo ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace. O stížnosti rozhoduje Krajský úřad Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5 – Smíchov.
Informace poskytnuté na žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, jsou zveřejňovány na základě ust. § 5 odst. 3) citovaného zákona způsobem umožňujícím dálkový přístup.
Informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, jsou poskytovány za úhradu nákladů spojených s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat, odesláním informací žadateli a mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací dle Sazebníku úhrad za poskytování informací.
- Příjem podání a podnětů
Každá fyzická i právnická osoba může podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání těmito způsoby:
- ústně – osobně v kanceláři obecního úřadu
– telefonicky na tel. čísle: 315691015
- písemně v listinné podobě – osobně v kanceláři obecního úřadu
– poštou na poštovní adresu:
Obec Lužec nad Vltavou
Obecní úřad Lužec nad Vltavou
1.máje 176
277 06 Lužec nad Vltavou
- písemně v digitální podobě elektronickým podáním
– do datové schránky obce ID: r4ebg29
– na elektronickou adresu podatelny: info@luzec.cz
Obdobně lze obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob.
Na podání učiněné ústně, telefonicky nebo elektronicky bez kvalifikovaného elektronického podpisu nebo uznávaného elektronického podpisu poskytnou orgány obce v jednoduchých záležitostech ústní, telefonickou nebo elektronickou informaci; takto učiněná podání však nemohu být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení.
- Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších právních předpisů, podle nichž obec a její orgány jednají a rozhodují, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k obci a jejím orgánům (uvedené předpisy jsou k nahlédnutí v úředních hodinách na obecním úřadě):
- ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky
- usnesení předsednictva České národní rady č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky
- zákon č 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
- zákon č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností
- vyhláška Ministerstva vnitra č. 345/2020 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem
- vyhláška Ministerstva vnitra č. 346/2020 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s rozšířenou působností, území obvodů hlavního města Prahy a příslušnosti některých obcí do jiného okresu
- zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů
- vyhláška Ministerstva vnitra č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby
- zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů
- zákon č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku České republiky do vlastnictví obcí
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
- zákon č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů
- nařízení vlády č. 318/2017 Sb., o výši odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků
- zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů
- zákon č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím
- zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním
- zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)
- zákon č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí
- zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
- zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
- zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů
- zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení (správní řád)
- zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
- zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
- zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
- zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní
- zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
- zákon č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích
- zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
- zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech
- zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
- zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
- zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)
- zákon č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách
- zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání
- zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon)
- zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek
- zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně
- zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
11.2 Vydané právní předpisy
Obec vydává obecně závazné vyhlášky obce a nařízení obce. https://www.luzec.cz/obecni-urad-vyhlasky-a-narizeni-obce/
- Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, jsou poskytovány za úhradu nákladů spojených s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat, odesláním informací žadateli a mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací dle Sazebníku úhrad za poskytování informací:
Položka / Sazba
hodina práce (účtuje se každou započatou 1 hod.) / 200,00 Kč
fotokopie nebo výtisk z tiskárny – formát A4, jednostranně / 2,00 Kč
fotokopie nebo výtisk z tiskárny – formát A4, oboustranně / 4,00 Kč
fotokopie nebo výtisk z tiskárny – formát A3, jednostranně / 4,00 Kč
fotokopie nebo výtisk z tiskárny – formát A3, oboustranně / 8,00 Kč
1 ks CD nosiče / 10,00 Kč
1 ks DVD nosiče / 20,00 Kč
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Nadřízený orgán nevydal žádné rozhodnutí o výši úhrad za poskytnutí informací.
- Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
NEJSOU
13.2 Výhradní licence
Obec ani její orgány neposkytly žádné výhradní licence podle ust. § 14a odst. 4) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Výroční zprávy o činnosti obce v oblasti poskytování informací podle ust. § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:
Výroční zpráva obec a KaSS za rok 2023
Výroční zpráva obec a KaSS za rok 2022
Výroční zpráva obec a KaSS za rok 2021
Výroční zpráva obec a KaSS za rok 2020
Výroční zpráva obec a KaSS za rok 2019
- Informace poskytnuté na žádost podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Informace poskytnuté na žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:
Informace č. 2 rok 2024
Informace č. 1 rok 2024
Informace č.1 rok 2023
Informace č.2 rok 2022
Informace č. 1 rok 2022
Informace č. 2 rok 2021
Informace č. 1 rok 2021
Informace rok 2020
Žádná informace
Informace č. 1 rok 2019
Informace č. 2 rok 2019
KONTAKT
OBEC LUŽEC NAD VLTAVOU
Adresa: 1. máje 176
277 06 – Lužec nad Vltavou
Telefon: 315 691 015
E-mail: info@luzec.cz
ÚŘEDNÍ HODINY
Pondělí: 7.15 – 17.00 hod
(11.00 -11.30 hod. přestávka)
Středa: 7.15 – 17.00 hod
(11.00 -11.30 hod. přestávka)